Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Elektrická autíčka povolit jenom taková, co si nabíjejí baterky z FV panelů na kapotě a na střeše vozítka!!! :-D :-D

0 0
možnosti
TD

Dobrý nápad. A spalováky povolit jen takové, co mají výfuk vyvedený do interiéru. Hahaha.

2 0
možnosti
PP

Vysvětlete dětem, že elektrická autíčka se nabíjejí hodiny. A to ráno, když se autička zapoměla dát večer do nabijecky. A že vybité elektroauto je potřeba odtáhnout.

Vodík je budoucnost..

0 0
možnosti
VV

Detem nic vysvetlovat nemusite, deti uz dnes chapou, ze vy zrejme nechapete. Mam tady v supliku mimo jine telefon S6, se ktery jste take musel nabijet hodiny, byt na prijmu vydrzel malo res 24 hodin a telefonovat jste mohl take asi tak hodinu.

Vyvoj se zkratka nezastavil.

0 0
možnosti
AK

Problém vidím v tom, že měření (ať už kouřivosti nebo kysličníků dusíku nebo kysličníku uhličitého) probíhá v nějaké konkrétní metodice.

Ale nikdo z nás v ní reálně nejezdí.

Každý jezdí podle dopravní situace a své nálady.

Pokud někdo trvale a beze zbytku využívá výkon i neupraveného motoru, bude mít vyšší emise (a dost bodů na kartě řidiče) než ten, kdo s korektně načipovaným autem nebude limity motoru využívat.

0 0
možnosti
VV

Pane Kounovsky aurta se uz dobre 2 roky testuji podle WLTP normy, ktera simuluje ten bezny provoz daleko lepe nez ta stara NEFZ.

0 0
možnosti
AK

čímž se zvyšuje ve válcích teplota a tlak (chladnější vzduch umožnuje lepší hoření), protože výfukové plyny jdoucí z motoru mají až 900°C, kdežto okolní vzduch bude mít teplotu řádově zcela jinou

Zdroj: https://ditetova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=719338

Faktické připomínky:

- snižuje se tím teplota nasávaného vzduchu ve válcích

- do válců se u uvedeného TDI motoru nedopravuje okolní vzduch, ale vzduch, který má za turbem tak 150 st.C a za intercoolerem tak 65 st.C

0 0
možnosti
Foto

Sandro, nejste vy převlečený muž milovník aut? R^R^ Slušný zbytek neděle beze smrádku z výfuků!!

0 0
možnosti
TD

“Je vidět, že elektrická auta nepotřebujeme a že pořádné motory mohou být i ekologické a přitom výkonné, jak je patrné z grafu dole, kde jsou emise NOx u zahřátého motoru defacto nulové.”

Zvídavý dotaz - kolik % aut má v pražské ranní špičce zahřátý motor a o kolik to bude horší v zimě? Emise spalováků jsou vždy o takových podivných kompromisech.

Díky za článek, už se těším na díl o elektromobilech.

0 0
možnosti
AK

Elektrická auta nebo hybridy potřebujeme.

Resp. potřebují je zejména výrobci aut a nám je musí vnutit.

Vzhledem k tomu, že Evropská komise před Vánoci schválila s platností od 1.1.2021 limit emisí CO2 95 g/km. To je technicky neřešitelné jinak, než tím, že spalovací motor, ověšený všemi možnými emisními vychytávkami, doplním o elektropohon s drahou lithiovou baterií. To auta zdraží o cca 200 tisíc.

Auta sice někdy neujedou na elektropohon ani 30 km, ale díky cca 50 g CO2 v emisním cyklu tak automobilkám pomohou výrazně snížit flotilový průměr, aby se tak automobilky vyhnuly drastickým pokutám od EK.

Mimochodem, ten 95-ti gramový emisní limit neplní ani motor Mercedesu článku.

95 g CO2 na km odpovídá spotřebě 4,0 l benzínu nebo 3,6 l nafty na 100 km.

A tak má smůlu, že kysličníky dusíku skoro neposílá do ovzduší, ale má to spočtené.

Kde se vzalo to číslo?

Nikdo neví, protože s výrobci automobilů jednala EK naposledy v roce 2012.

Zřejmě se jedná o romantickou inspiraci úředníků EK, kteří našli nejbližší hezké číslo nižší než 100 a to uzákonili. Technické zdůvodnění nemá žádné.

1 0
možnosti
Foto

Stejně jako stát, strkáte nos do věcí, do kterých vám nic není.

4 1
možnosti
Foto

M61a12r84e10k 53H75u80r11t

30. 6. 2019 18:36

Máme demokracii a paní nebo slečna si to docela dobře nastudovala a logiku ten článek dává. Že je to trochu na hlavu, když nám stát na jednu stranu vnucuje nízkoemisní sra.ky a na druhou nechává "tuningáře" vydělávat nehorázné peníze je přesně ta věc, kterou by měli řešit pošahaní zelení mozci a ne se přivazovat k elektrárnám :-D

4 0
možnosti
PA

P93e34t31r 82A98g62u33l23á37r

30. 6. 2019 14:54

Jak jste přišla na to, že chiptuning nebo rozšíření jednotky o další jednotku je vždy nelegální? Vypadá to, že o schvalovacím procesu a zkouškách nevíte vůbec nic. Samozřejmě že pokud je na jakékoliv rozšíření typová homologační zkouška, je potom taková úprava prováděná i sériově naprosto legální. Takové úpravy nabízí skoro všechny automobilky i u nás. A jsou i firmy, které se specializují jen na úpravy. Co třeba Brabus? Ten je podle vašeho vyjádření také nelegální. JAsně že není. Jde jen o to, že někdo to bere zodpovědně a svoji úpravu si nechá schválit a vyzkoušet v akreditované zkušebně a jiní na to kašlou. Spíše by jste se měla zaměřit na to, aby stát měřil všem stejným metrem a kontroloval dodržování pravidel, ne se vozil po spotřebitelích. On toti chiptuning může mít i opačný efekt. NE každý chce do motoru hnát co nejvíc tlaku a paliva. Jsou lidé, kteří si naopak nechají motor optimalizovat na spotřebu.

2 0
možnosti
Foto

M10a19r54e98k 72H13u35r48t

30. 6. 2019 18:32

Můžete mi někoho takového ukázat? Chtěl bych vidět někoho, kdo si koupí třeba RS Octavii a nechá si ji očipovat na 55kw aby mu nežrala :-D

1 0
možnosti
DT

Těším se na další blog o elektroautech. Díky. R^

6 0
možnosti
VV

Ten clanek byste mela preposlat tomu panovi poslanci co navrhuje zvysit poplatek za dalnici.

V ceske legislative je tolik nesmyslu, ze by se konecne nad tim nekdo mel zamyslet.

Vite kdyz udelate v Nemecku neco podobneho a vozidlo automaticky ztraci ABE ( tedy povoleni k provozu na verejnych komunikacich)

Ale muzete pozadat (pokud nejak vyhovi zakonum) o individualni povoleni, ktere vam TÜV nebo DEKRA velmi radi udelaji za cenu nekolikrat prekracujici cenu te ojetiny.

0 0
možnosti
  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3118x
Normální holka, co putuje světem, má ráda přírodu a slušné lidi. Svět je malý cirkus, který je třeba pochopit a vybrat si pro sebe to nejlepší.

 

www.mojezelena.cz

 

Seznam rubrik