Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V84l72a52d90i55m60í42r 72T48e10m39l71í28k 1655567831767

...sama jste to napsala - "...voda čerpaná z potoka...vytvoří se na zemi led.....a voda se nevsákne a steče..." do stejného potoka !!! A o něco později ! Tak kde vidíte ten problém ?!?

0/0
14.2.2019 11:15

M21i13r78o58s15l88a62v 90P50a38l34f64i 4292985886400

A mimochodem, víte který lyžařský areál je v ČR největší? Klínovec - Neklid v Krušných horách. A víte, kde jsou největší zásoby spodní vody v ČR? Ano, v Krušných horách. Co to dokazuje? Nic. Ale je to argument ze stejného druhu, jako jsou ty Vaše.

0/0
1.2.2019 23:09

M15i10r34o50s49l98a70v 82P49a11l11f49i 4252355426290

Nebylo by třeba lepší a pro zadržení vody v krajině prospěšnější zrušit zbytečné meliorace a obnovit "klikaté" potoky namísto těch narovnaných? Zrušit lány polí a vrátit remízky? Začít používat "děravou" dlažbu na parkovištích? Ale to je pro "ekology" asi moc náročné. To taková sjezdovka je lepší cíl. A všimla jste si, že ti provozovatelé sjezdovek tu vodu berou z nádrží a poldrů, které postavili? Tudíž tu vodu v létě zadržují v krajině? Jinak pro šťouraly - nelyžuji a na sjezdovce jsem jel akorát párkrát v létě. Na kole.

0/0
1.2.2019 23:06

P89a18v24e36l 49V79é79b83r 5889102142311

Píšete o sobě, že nejste fanatik. To možná ne, ale ... řekněme vědomostně nedostatečná určitě. Jak může přírodě a řekám chybět voda, která se z potoku přenese o 100 m, tam zakonzervuje a posléze roztaje a do téhož potoka se vrátí? Říká se tomu zadržování vody v krajině. Ta voda se nikam neztratí, jenom se pozdrží její odtečení. Ale to ekologičtí nadšenci nejsou schopni pochopit.

0/0
1.2.2019 20:40
Foto

R18a17d28k10a 49K41i22e64l31b42e36r22g41e95r18o13v86á 6233747250954

R^ smutné, že vůbec musíte argumentovat. Normálnímu člověku, co se tu nepotřebuje předvádět a chytat vás za slovo, by mělo stačit vnímat, jak vodu vyháníme prakticky z přírody soustavně - třeba i budovanými cestami, co vodu hrnou z kopců raz dva...s gustem si děláme, co ausgerechnet potřebujeme pro byznys.. těžba, sjezdovka - vydělá kačky, vysycháme a jako moudroni neumíme naslouchat starým sprominutím zkušeným dědkům z hor, co jen nad vší nelogičností a rozmazlením naší současnosti nevěřícně kroutí hlavou. Místo abychom byli schopni vzít zpátečku, tak se tu perete - kromě paní Kroupové, s inženýry, co potřebují dokázat větší dočůrání, a voda v Čechách je je jim veskrze ukradená. Jinak by vás podpořili a nepřepočítávali to tu všichni jako nakreslený vejr ve Večerníčku na počítadle. Za mě fajn, co píšete. Je to tak:-)

0/−3
1.2.2019 15:20
Foto

R15a74d21k84a 61K90i35e30l49b60e49r93g48e73r42o81v11á 6983837220764

jo,někteří vám rozumějí... tak se omlouvám

0/0
1.2.2019 15:21
Foto

J96a56r80o12s94l53a71v 75H96a75l34u88z35a 2126424169248

Bohužel nemůžu s Vámi ve všem souhlasit. Ekologie je potřebná, ale pokud postavíte nějakou teorii na do očí bijících datech z jednoho článku (a ještě k tomu nedávno zveřejněném na iDnes) a nekonfrontujete je z pohledem z druhé strany, dostane Vaše argumentace takové trhliny, že potom protistrana, kterou se chystáte přesvědčit, se spíše ještě více utvrdí ve svém postoji. Pokud si nejsem jistý, je lepší říct nevím, nebo napsat třeba "řádově tisíce kubických metrů", nebo aby to vypadalo ještě bombastičtěji "řádově miliony litrů", než slepě přebrat data. V zasněžování vidím jiné problémy - například jak je zajištěno, že ti, co nemají nádrže nepustí v noci čerpadla tak, že se hladina v potoce sníží pod předepsanou mez? Kolik energie se spotřebuje na čerpání té vody do kopce? Jaký vliv má noční svícení na život divoké zvěře? A našlo by se toho ještě více.

+1/0
1.2.2019 17:03
Foto

R87a50d86k44a 81K80i85e27l92b31e75r30g85e23r90o12v28á 6183277400824

Nesouhlaste vůbec. Docela ráda sleduju články a pořady o chybách v systému zadržení vody na našem území. Doma knízek dost. Mám několik známých lesniků a chlapů z oboru. Když v dokumentech vidíte staré devadesatilete chlapy starousedliky horaly, jak zcela selským rozumem a ukázkami v terénu ty fatální změny ukazují a vysvetluji, vysvětlí vám to i z hlediska fyziky tvaru kapky vody a jejích možnostech a nemoznostech, k tomu to potvrdi pár odborníků z města, pospojujete si to, je to pro mne celkem potvrzení toho, jak poslouchat je. A to... mi věřte, dá víc než věnovat pozornost zdejším polofundovanym sobeckým rozborům.

0/−1
1.2.2019 17:23
Foto

J66a46r63o54s51l84a25v 15H23a71l98u74z85a 2216434359428

Přiznejte se, udělala autorka medvědí službu nebo ne? Ano raději bych si poslechl pár horalů a tento blog přešel bez povšimnutí. Stejně tak mohli jiní přejít Zemana s Peroutkou, nechat to být, ale svět blogu je krutý a každý, kdo jde se svou kůží na trh s tím musí počítat.

Vaši devadesátiletí horalové se už za mlada podíleli a záleží jestli vědomě nebo nevědomě na tom co tu máme dnes. Jeseníky = jedna velká kůrovcová kalamita dnes, před 100 lety desítky vodních elektráren na tocích, které dnes už neexistují. Co se mezitím stalo - postavilo se jenom několik desítek kilometrů sjezdovek a ty to všechno způsobily, protože se na ně vyčerpala všechna voda, která chyběla na jaře a v létě, kdy se ten kůrovec množí? Ten problém je komplexní a zahrnuje tolik vlivů a začalo to dřív než se vyčerpal první litr na sjezdovku. Smrk je nejlépe využitelnou dřevinou, tak se vysázel i na místa, kde by si to původní obyvatelstvo nikdy nedovolilo. Malé elektrárny, které se nikomu nehodily zanikly a s nimi i drobné vodní stavby ve vyšších místech, které umožňovaly zpětné vsáknutí vody do lesního porostu. Záplavy byly i před sto lety a nikdo si nedovolil postavit dům téměř v korytě řeky jako v Krnově. Když je problém prohloubí se koryto, aby to rychle odteklo. Tam, kde se to dřív rozlilo a vysychalo třeba měsíc se jednoduše nehospodařilo. Když už té vody bylo hodně i na ty prohloubená koryta, kterými ta voda rychle odtekla a chyběla třeba Ostravě, postavily se přehrady Kružberk a potom Slezská Harta ( o plánované Nové Heřminovi ani nemluvě), které díky své mase vody dokázaly změnit teplotu do plusu řádově ve stupních, takže sníh, který sem tam napadne, má šanci i v zimě roztát a bez užitku po zmrzlém podkladu odtéct. ....

Můj nefundovaný sobecký rozbor neobsahuje jedno konkrétní číslo, o které by se dalo opřít při případné při. ;-)

+1/0
1.2.2019 19:47

V24l74a94d84i11m32í94r 54H21r62u43b85ý 4167933254759

Ano, všeho s mírou. I s kritikou. Já totiž netuším, jak může pod ledem - velmi dobrým tepelným izolantem - zem více promrzat. Více proti čemu? Proti čerstvému, načechranému sněhu určitě. Ale proti sněhu udusanému rolbou?

0/0
1.2.2019 14:28
Foto

J41a30r13o32s89l39a95v 69H21a78l58u75z54a 2986124569758

Pohled z druhé strany:

http://www.ahscr.cz/media/uploads/dokumenty_pdf/pr-zasnezovani-myty_a_realita-fin_3.pdf

Pro technické zasněžování v celé republice je třeba zhruba 42 milionů kubíků vody (J.

Flousek, KRNAP).

Skutečnost: Jde o absolutní nesmysl. Celková plocha všech sjezdovek v ČR je asi 2100 ha.

Podíl sjezdovek s technickým zasněžováním je zhruba 70 %, tedy 1470 ha. Při uváděném objemu 42 milionů kubíků by na sjezdovkách leželo cca 7 metrů technického sněhu! Všechny skiareály v Česku spotřebují na zasněžování cca 3 mil. m3 vody za rok, což potvrzuje evidence Ministerstva zemědělství ČR, jakožto nadřízeného orgánu jednotlivých „povodí“, kde se povrchové vody odebírají. Tvrzení ekologa J. Flouska se tedy od reality odlišuje zhruba čtrnáctinásobně...

+4/0
1.2.2019 13:13

T85o92m51á44š 97D64v24o67ř98á40k 6327815283177

Tedy prakticky všechny argumenty zpochybněny, včetně "chemikálií" a zmíněné "souvislé vrstvy ledu, po které voda stéká rychle pryč".

Vtipné je, že v Alpách mají mnohem více zádržných nádrží, po kterých naši ekologové i zdejší diskutující tolik volají. A z Vámi citovaného dokumentu vyplývá, že tamější ekologové je naopak napadají s argumentem, že z těchto nádrží se voda odpařuje, a tedy se ztrácí z krajiny. Paradoxní, že? :-)

+1/0
1.2.2019 14:27

V77l83a98d53i89m39í12r 51H83r78u34b72ý 4327723294989

Nevím, jaké chemikálie se užívají. Za mých mladých let to býval salmiak. Na sněhu přírodním!

Z ledové plochy jistě voda stéká - stejně jako z vrstvy udusaného přírodního sněhu, neboť ani ten nemá póry, kterými by voda dospěla k půdě.

0/0
1.2.2019 14:32

T21o59m85á19š 29D10v72o40ř43á65k 6887645893977

Píšou, že už dávno žádné chemikálie nepoužívají, a ty, které kdysi používali, byly samozřejmě schválené.

Po ledu samozřejmě voda stéká, ale oni zpochybňují, že by na sjezdovce existovala opravdu souvislá vrstva ledu, po které by voda stekla až dolů. A správně konstatují, že i kdyby stekla až dolů, tak stejně nakonec skončí v tom stejném potoce, ze kterého jí v zimě načerpali.

+2/0
1.2.2019 14:53

P73e87t92r 71M80u90n55z55a22r 1265721449186

Článek se pomocí z prstu vycucaných čísel (40 milionů kubíků) a nesprávných předpokladů (voda při jarním tání rychle mizí do údolí, místo aby se vsákla a doplnila zásoby podzemních vod) snaží "upozornit" na naprosto marginální problém.

+3/0
1.2.2019 12:45
Foto

R72a20d34k42a 50K47i98e29l71b94e18r86g76e20r67o19v33á 6503477600854

svatá ty prostoto8-o...my dneska musíme už sebezáchovně počítat doslova s každým kopcem, po kterém ta voda nezřízeně steče a chybí... a on marginální problém...nadutost, jaká se nevidí:-/

0/−4
1.2.2019 15:45

T14o45m78á59š 90D38v53o64ř46á69k 6457845903107

A přitom by se místo nadávání stačilo zamyslet nad argumenty protistrany, že...

Ale jistě, ono je mnohem pohodlnější pojmout to emocionálně ve stylu "i kdyby to jeden kubík vody zachránilo, tak to stojí za to, ať je to sebevětší ptákovina, a kdo nesouhlasí, tak určitě nemá rád přírodu a děti a trhá mouchám nožičky".

+3/0
1.2.2019 17:11
Foto

R30a18d33k47a 26K90i78e11l92b83e84r13g79e86r45o87v75á 6353827320674

A Tomáši...máte Vy rád přírodu? Vážně rád, nebo jste daleko víc ouřada, který má pocit, že z čísel vychází, že jsou věci v normě...a není tak zle?... Je zle velmi. Věřím...že máte přírodu rád. A že chápete svým způsobem i ty dnes už naprosto oprávněné emoce.

0/−2
1.2.2019 17:37

T73o55m82á58š 19D54v63o34ř35á71k 6117855203477

Emoce mohou být oprávněné, pochopitelné, omluvitelné, přehnané nebo zcela zbytečné. V každém případě bychom se pod jejich návalem NIKDY neměli rozhodovat. Nebo alespoň ne v důležitých věcech, které mají vliv na ostatní.

Jestliže Vás dokáže takto vytočit zmínka o nějakém smyšleném bezpráví, tak máte problém. Kde kdo s Vámi potom může díky této Vaší slabině manipulovat. Budete jako autorka šířit nesmysly o 40 milionech kubíků, chemikáliích, chybějící rychle odtékající vodě atd. Třeba potom i dosáhnete zákazu zasněžování, jenže to nepomůže vůbec ničemu, protože ta obvinění nebyla pravdivá. Výsledkem bude jen další zbytečný zákaz a spousta zmařeného času a peněz.

0/0
2.2.2019 15:31

P11e10t12r 30M69u16n13z52a94r 1745871579656

Podívejte mluvíme tu ani ne o 1% zalesněných ploch. Takže myslím, že bychom se měli soustředit spíše na jiné věci co mají skutečný vliv na množství vody v krajině.

Navíc ty argumenty, že dochází díky tomu k nějakému masivnímu poškozování jsou naprosto nelogické a abych je vyvrátil nemusím být odborník.

Například to, že ta voda na jaře steče nazpátek do toho potoka, ze kterého byla vytlačena na stráně.

+3/0
1.2.2019 17:40
Foto

R29a58d93k20a 12K67i42e55l62b50e87r17g45e24r75o66v22á 6823277690494

Pane Munzare...ano steče. Ale ti šumavsti dědové jsou vážně špatní z toho, jak rychle hekticky steče, a to právě pro to, jak terén na zalesnenych a i odlesnenych svazích neustálým zasahováním technických věci mnoha druhů ztratil schopnost tu vodu pojmout.

0/−1
1.2.2019 17:55

P44e87t72r 15M22u25n64z31a60r 1175701619886

Nesmysl. V době kdy byli ti vaši dědci mladí, bylo v ČR daleko méně lesů než dnes. A tudíž v jejich době ta voda stekla ze svahů ještě rychleji než dnes.

V současnosti je v ČR nejvíce lesů od dob Marie Terezie.

+2/0
1.2.2019 18:37
Foto

R44a75d41k61a 98K27i77e91l47b59e24r23g33e91r36o84v81á 6903697870264

;-D...a proto nám mohou býti u zadkuR^ to jste ještě větší chůdě, než jste vypadal.

0/0
1.2.2019 19:50

I83r69e30n15a 88K52r77o33u12p42o26v55á 4560783987352

Nelze, než souhlasit.

Jenom jste zapomněla na několik dalších aspektů umělého zasněžování.

- umělý "sníh" není sníh, jsou to kousky ledu, takže na rozdíl od sněhu, který funguje jako izolační vrstva, zem pod umělým "sněhem" promrzá, rostliny na ní nejsou nijak chráněny, takže pod sjezdovkou je dlouhodobě ničeny rostliny i půda

- aby děla mohla z vody vyrábět "sníh" i při teplotách kolem nuly a nad nulou, je třeba do vody přidávat chemikálie, takže to, co stéká na jaře ze svahů, není voda, ale roztok různých chemikálií, který odteče bez jakéhokoli čištění z velké části do vodních toků

- odebíráním vody z vodních zdrojů (o tom, že zadarmo, ani nemluvě) provozovatelé vleků bezohledně snižují průtok, zhoršují tím kvalitu vodního prostředí a ohrožují rostliny i živočichy v daném biotopu a to tím víc, čím teplejší a sušší léto je, protože čím teplejší a sušší léto, tím víc vody vlekaři odebírají, protože jim tím vice mizí ze zásobních nádrží

+2/−4
1.2.2019 11:54

Z59d82e98n90ě56k 95S37t57r91n88a33d 1375450776269

Problém umělého zasněžování není ani tak v ohrožení bilance vody v krajině - ta voda nikam nezmizí a do potoků se při jarním tání zase vrátí (jestli se při tom nebo onom způsobu vsákne o nějaké to procento víc nebo míň je opravdu podružné). Problém, sice lokální, ale i tak někdy významný, je spíš v tom, že na takto ošetřovaných svazích dochází k radikálním změnám v druhové skladbě jak rostlin, tak bezobratlých. Prostě z louky mírného pásu děláme něco na způsob tundry s předlouhou zimou a krátkým intenzivním létem.

+1/−1
1.2.2019 11:40

P10e73t71r 59D15r20a56p20a74l 4104681453

problém umělého zasněžování je akorát v tom, že ekologisti vytrhnou z celkového kontextu nějaký parametr a udělají si z něho mantru. stejně, jako u stavby obchvatu pro 50 tisícové město je důležitější teoretický výskyt jednoho ptáka

+4/−1
1.2.2019 11:45

J27o96s66e76f 22K36o58m31i17n70i95k 4690873425729

Článek je o nedostatku vody. Přečtěte si to.

0/−1
1.2.2019 11:47

P23e10t28r 49D86r34a25p25a81l 4834291923

článek je nesmysl postavený na vycucaných číslech

+3/0
1.2.2019 11:56

J13o72s34e90f 87K60o20m59i34n22i20k 4100853555189

No to vlastně taky, především....

0/0
1.2.2019 11:58

I76r12e71n72a 47K43r20o55u59p80o21v11á 4800843917922

To, jestli se vsákne o něco vody míň nebo víc, opravdu podružné není. Stejně, jako nejsou podružné následky regulace toků. Vodu je potřeba v krajině udržovat, ne ji z ní co nejrychleji vyhánět.

A problém, že povrchy svahů jsou dlouhodobě ničeny, není zas tak lokální. Týká se prakticky všech hor na našem území.

+1/−3
1.2.2019 11:59

T43o43m28á43š 46D14v81o37ř32á22k 6877865183487

Ona je především otázka, jestli se opravdu vsákne víc bez zasněžování nebo se zasněžováním. Autorka se to snaží podat tak, jakože zasněžování bere 40 milionů kubíků vody, která rychle odteče, přičemž se ukazuje, že je to jednak číslo vycucané z prstu a druhak by ta voda v případě nezasněžování odtekla stejně.

Pokud jde o bilanci podzemní vody, tak jako ztráty můžete započítat rychlejší odtékání přirozeného sněhu ze sjezdovek, ale toho z principu jaksi moc není. Ta masa technického sněhu by bez zasněžování odtekla už v zimě. A ať mi nikdo neříká, že se na sjezdovkách z technického sněhu nevsákne absolutně nic. I kdyby to bylo třeba jen 10 % oproti běžnému sněhu, tak to bude nejspíš pořád víc, než kdyby se nezasněžovalo.

Přílišné odčerpávání vody z potoků může být problém, chemikálie mohou být problém, eroze může být problém - to nepopírám. Ale řeč byla o ztracené vodě, a to je nesmysl, resp. marginální problém.

+4/0
1.2.2019 13:43
Foto

R10a78d16k84a 14K81i57e30l77b69e62r77g40e17r48o18v77á 6483297270664

Není to marginální problém. Naprosto není.

0/−1
1.2.2019 17:40
Foto

R52a37d73k92a 72K30i43e50l34b54e32r47g20e79r42o93v94á 6803197450224

Jirko Brunere, věčně všude na mě nalepený ubohý schovaný chudáku...bylo by místo mínusu i nějakého toho argumentu?

0/0
1.2.2019 17:58

J65i57ř80í 67K72o73m87á24r43e49k 1676898815570

Pochopte, že bez zasněžování by se ta voda do krajiny ani nedostala a jak píše pan Dvořák odtekla by už v zimě, takže co se týká hospodaření s vodou, tak je otázka zasněžování naprosto marginální. Možná to může mít vliv na ekosystém v potoce, ale pochybuji, že někdo dokáže vodními děly drasticky snížit průtok horského potoka nebo řeky.

0/0
1.2.2019 19:59

L51u41k91á41š 61B23u78r52g25e40t 4394305360162

Díky za upozornění na závažnou věc a zcela souhlasím s Vaším názorem.

Částečné řešení vidím v tom, aby místo kapacit na odběry z přírodních zdrojů budovali provozovatelé lyžařských areálů více nádrží pro vodu k zasněžování. Na radě míst tomu tak už je. Umělé zasněžování je potenciálně nebezpečné také kvůli chemickým aditivům, která se do vody pro sněžná děla přidávají.

+3/−1
1.2.2019 10:45

M23i82c67h20a80l 53M85r78á92z34e98k 9555550360907

Která aditiva jsou nebezpečná ?

0/0
1.2.2019 11:27
Foto

Š15t63ě56p38á31n 90B61i13c49e56r32a 6429232418496

Na hektar milion litrů vody-to je na metr čtvereční 100 l vody. To je 100 mm vrstva. Přepočteno na umělý sníh nějakých 50 cm na výšku. Přijde li náhlá obleva, v našich krajích běžná, tak přírodní sníh je v tu ránu pod kopcem v potoku, zatímco umělý pomalu odtává a má spíš šanci se vsáknout do země. Pokud je zem přikrytá sněhem, tak je izolovaná od promrzlého vzduchu a zespoda vyhřívaná teplotou podloží, tudíž nepromrzá tolik jako půda bez sněhu.

+4/−2
1.2.2019 10:28

D38u52š47a80n 10N60i80k56o19d37e70m 9715489664413

To je častý problém "ekologů". Vzít čísla a počítat s nimi bez toho, aby byly vztaženy do všech souvislostí. Rv

+2/−1
1.2.2019 10:22

T16o66m52á60š 20D75v82o90ř14á25k 6607785283627

"Technický sníh je vlastně led, který obsahuje dvojnásobek vody, je těžký a zem pod ním snadněji promrzá. Vzniká na ní vrstvička ledu, po které voda při jarním tání rychle mizí do údolí, místo aby se vsákla a doplnila zásoby podzemních vod."

...zatímco kdyby ta voda zůstala v potoce, tak by se vsákla a doplnila zásoby podzemních vod?

O problematice čerpání vody pro umělé zasněžování jsem v poslední době četl několikrát, jsou to často zajímavé a poučné věci, ale pokud jde o bilanci podzemních vod, tak jsem nikdy nepochopil, v čem je problém.

OK, tak se zhorší schopnost povrchu sjezdovek vsakovat vodu vinou těžkého technického sněhu. Ale kdyby se nezasněžovalo, tak by na sjezdovkách žádný sníh nebyl, nebo jen velmi málo, takže by se také nemělo co vsakovat. Ztráty tady mohou plynout leda z čerstvě napadnutého sněhu (který napadne na technický, a potom rychleji odteče). Ale opravdu jsou takové? A opravdu se NIC z technického sněhu nevsákne? Nevím, ale moc se mi to nezdá.

Nehledě na to, že sjezdovky přes svou úctyhodnou plochu pořád v krajině zabírají jen malou část, všude kolem jsou rozsáhlé lesy, kde se může vsakovat "přírodně". Jenže obvyklý obrázek na jaře je ten, že lesy jsou dávno holé, zatímco na sjezdovkách je stále technický sníh. Takže v lesích se nevsakuje nic, leda když zaprší, zatímco na sjezdovkách taje průběžně.

+5/−1
1.2.2019 10:10

D58u20š72a46n 53N95i56k17o73d35e40m 9335179474113

Přesně tak. Problém s nedostatkem vody bych hledal někde jinde.

+2/−1
1.2.2019 10:18

P59e28t23r 45D17r49a64p89a61l 4314721553

jen pár čísel na dokreslení absurdnosti brekotu na technickým sněhem...v ČR je 3,5 milionů ha zemědělské půdy a 6 milionů ha lesní půdy... a 1500 ha sjezdovek

+3/−1
1.2.2019 10:20
Foto

Š61t42ě65p49á80n 62B93i59c26e97r34a 6939702848986

Nepřehnal jste to s těmi miliony? Km2 představuje 100 ha. 9,5 miliónů ha je 95 tisíc km 2. To bychom ale už museli kus sebrat Slovensku a co vodní plochy, silnice, lomy, města, vesnice?

+1/0
1.2.2019 12:26

T92o27m30á85š 68D44v89o53ř95á46k 6427215223937

Já jsem dohledal cca 3 mil ha zemědělské půdy a 2,7 mil ha lesů. Takže dohromady necelých 6 mil ha, a to už se do ČR vejde :-)

Tak jako tak, těch 1-2 tisíce ha sjezdovek je v té rozloze jen kapka v moři, takže spodní vody to fakt nemůže vytrhnout.

+2/0
1.2.2019 13:35

J30o21s25e79f 50K93o74m18i84n58i70k 4220863835619

To, že se např. v Krkonoších nebo Jeseníkách nebude zasněžovat rozhodně nevyřeší nedostatek vody na území např. jižní Moravy. Pokud by se voda v zimě nevzala z koryta a nenastříkala na sjezdovky, tak by prostě a jednoduše v těch zimních měsících odtekla. To znamená: stejně by se do té půdy nedostala. Z toho, že se zasněžuje mají prospěch mimo vlekařů také, hotely, restaurace, prodejci a výrobci sportovních potřeb atd....

+7/−1
1.2.2019 10:03

L93u29k74á31š 50B71u71r40g45e13t 4204705870682

Nechápete podstatu problému: Voda, která přirozeně zůstane ve vodních tocích se v mnohem vyšším množství vsakuje do půdy, než voda, která je nastříkána v podobě technického sněhu na sjezdovky a která odtaje a odteče téměř bez vsakování.

+3/−6
1.2.2019 10:47

J13o48s51e80f 65K95o85m19i23n29i89k 4340843415719

Kudy odteče voda která vznikne z technického sněhu ?

+3/0
1.2.2019 10:55

L25u56k56á16š 91B12u27r66g88e70t 4324585790782

Tato voda odtéká po téměř nesmáčivém podkladu s minimální schopností vsakování, odtéká nárazově, rychle a podílí se na zvýšené erozi povrchu.

+2/−3
1.2.2019 11:24

J76o39s33e85f 48K81o19m29i41n31i87k 4750833155549

Ale odteče do vodního toku. Zkuste se zamyslet čím jste prve argumentoval....Blog je o nedostatku vody nikoliv o erozi.

+4/0
1.2.2019 11:33

L41u26k86á39š 68B30u56r62g64e95t 4664845800612

Stále nechápete podstatu. Ta voda odteče rychle, naráz a jinam. V místě, kde by jinde zůstala, voda z umělého sněhu nezůstane a neplní tam svoje ekologické role.

+1/−4
1.2.2019 12:16

T19o43m47á15š 39D46v89o66ř47á45k 6597615943247

V místě, kde by jinde zůstalo co? Kdyby se sjezdovka uměle nezasněžila, tak by tam především žádná voda nebyla. Nebo v mnohem menším množství.

A o tom, jak voda odtéká ze sjezdovek najednou a "nárazově", se můžete přesvědčit každé jaro, kdy rozsáhlé lesy kolem sjezdovek už jsou dávno holé a na sjezdovkách stále zůstává mokrý sníh, který taje dlouhé týdny. Takže mimo sjezdovky žádný sníh není a nic se tedy nevsákává (pokud nezaprší), zatímco na sjezdovkách je mokrý sníh.

Vrstva ledu tam sice může existovat, ale určitě ne souvislá v celé ploše sjezdovky. Minimálně několik posledních týdnů jsou na sjezdovkách nesouvislé, stále se zmenšující zasněžené oblasti, zbytek je odhalená tráva.

+3/0
1.2.2019 15:00

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz